Lillstrumpisen

Att få tömma mitt huvud på saker..upp till dig om du vill läsa dom..!

Köttfärspaj!

2012-03-03 10:57:58



4 portionen

Pajdeg:
4 dl mjöl
1,5 dl margarin/smör
½ tsk salt
2 tsk bakpulver
(då räcker degen så du kan göra nått roligt på toppen)

Fyllning 1:
Köttfärs 500g
1 hackad lök
2 paprikor av valfri färg
2 dl creme fraische paprika/chili
en skvätt grädde

Fyllning 2:
2 dl creme fraische
majonäs
salt/peppar (detta efter smak)
Hackade tomater
1-2 dl riven ost

Knåda ihop alla ingredienser till pajdegen och tryck ut i valfri ungssäker form.
Stek löken och i med färsen. När den börjar bli färdig i med paprikan.
Häll sedan i creme fraischen paprika/chili och en skvätt grädde. Rör ihop och låt puttra ihop.
Häll sedan i pajformen.

Sedan tar du och blandar ihop alla ingredienser för fyllning 2.
Smaka av med majonäs och salt/peppar.
Häll över köttfärsblandningen.

Vill du göra den lite roligare så tar du lite deg som du kavlar och lägger i ett mönster eller dylikt.
(tror du kan pensla med ägg så den får en fin form,men goggla detta innan för jag är inte säker..haha)


Man kab ju hitta på mycket med lute fatasi. Men detta slängde jag ihop av detta jag hade hemma.
Lite tacopaj inspirerat. Pöss


Kommentarer
Postat av hanna
2012-03-06 09:16:11

Vad fint du gjort på bloggen, kan du hjälpa mig fixa oxå?

kram

Postat av Caroline
2012-03-12 15:20:52

mmmm gottt


URL: http://jordgubbolime.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej) URL/Bloggadress