Lillstrumpisen

Att få tömma mitt huvud på saker..upp till dig om du vill läsa dom..!

Sammanfattning av helgen..

2011-10-30 10:10:02

Hej.. blir inte så jätemycket bloggande då Stefan är ledig på helgerna.. blir umgås och greja.
Bestämt oss få gjort Ebbas rum, jag sover så dåligt, då jag vaknar varje gång hon rör sig i stort sett..

Var hos syrran i tors..upptäckte då hur hennes hund Charlies navelbråck hade växt och såg inte alls trevligt ut..
Fick en tid hos veterinären på fredagen,så jag körde henne dit.. De sa direkt..oj ser inte bra ut, måste opereras direkt..
Visade sig att det var en inflamerad livmoder som orsakat detta..ingen billig historia,men nu mår Charlie bra igen!!



Sen drog jag cch min lilla familj vidare till sjuntorp..
Det blev äppelpaj och den var god.. riktigt goda äpplen i..smalt i munnen!!
Lärde mig äta äppelrätter förra året!!
Så bju på =)




Sen blev det pizza... Innan hemgång.
Jag stannade till i stan hos mamma som hade tjejkväll med ostbricka..gottit!!
Men jag hängde ej med ut, va så trött.

MARKNAD!!
Jag älskar ju marknader,så otroligt mysigt. I lördags var den ju i vbg..blev kallt efter ett tag,och så mycket folk..svårt och ta sig fram med barnvagnen.
Var där med mamma och lillsyrran. Men sen kom även Kamilla med fam.

Sen hemåt och lagade mat..
Detta är även en av mina favoriter och även den jättelätt och laga..

MIN REKOMENDATION!!

Fläskifile med dragon och dejonsenapsås. (går bra med det kött man vill).
Servera med färskpasta eller ris.



Ser inte så apptitligt ut på bilden kanske, men super gott!
Extra gott med lite färsk timjan till.

Strimla och stek köttet.. tillsätt grädde/matlagningsgrädde/creme fraiche, vad ni föredrar.
Lite salt
Sen smaksätter ni med dragon och dejon senap efter egen smak.

DONE!! Som Gordon Ramsey alltid säger.. =)

Sen på kvällen kom min söta mamma hit och mös med gotta och SÅ MYCKET BÄTTRE..

Hoppas ni haft en trevlig helg!! PÖSS


Kommentarer
Postat av Hanna
2011-10-30 12:05:16

Va trevligt att ha er här som vanligt =)

har du inte gillat äpple/grejer förut?

kram

Postat av Mahlin
2011-10-31 09:26:42

Nej har haft väldigt svårt för just äpplen..men går bra nu!!

men inget sagt så, för jag är artig =) hehe

Postat av hanna
2011-10-31 12:06:17

Men Mahlin då haha! För mig behöver du inte va artig, har säkert bjudit dig på äpplepaj tidigare som du då inte gillat ;))

Postat av Mahlin
2011-10-31 13:37:50

Är bitarna jag haft svårt för..

tror inte du bjudit på äppelpaj förut faktiskt..men den nu sist var superb!

Postat av Lina
2011-11-03 17:30:23

Jag är väldigt tacksam att du körde charlie och mig till vet! :)Hon är pigg och glad igen <3

Kommentera inlägget här:

Namn Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej) URL/Bloggadress