Lillstrumpisen

Att få tömma mitt huvud på saker..upp till dig om du vill läsa dom..!

Solning, grillning...ambulans

2011-06-05 09:45:08

Igår så var det ju så otroligt fint väder..vad skulle man göra? Sitta hemma?? Nej, tack!
Bestämde oss för att åka ut och hälsa på Acke, Helén och Ludde, då fick ju Ebba en lekkamrat och våra hundar leka av sig!
Det var jättetrevligt.. åt lite spagetti och köttfärssås till lunch. Sola och gotta oss..
Sen så gjorde vi en kladdkaka med glasyr..fy va god den var..hann tyvärr inte avnjuta den på plats så fick med oss en bit hem.

Vi grillade kött och gjorde potatisklyfter (så j#vla gott).. med sallad och bernasås.. MUMS

Pojkarna våra blev ganska dragna..men skönt med en dag hemifrån..

.. mitt i grillningen så pratade jag med min mamma..pappa mådde inte alls bra,ville åka in, så mamma skulle beställa en ambulans.
Åkte dit direkt för att hjälpa till..som tur var jag ju bara knappa 3minuter däifrån. Är väldigt glad hon ringde och att jag fanns så nära till hands för dom båda!

Ambulansen var ju nödvändig på det vis att pappa skulle slippa röra sig minsta möjliga, då det är andningen som är så jobbig för honom. Kan inte förklara hur hemskt den ändå är att se han lastas in i abulansen och sen åka iväg..

Sen åkte jag tillbaka till de andra..en dryg timme efteråt..snällt av dom att vänta på mig med maten..men man är ju sig inte lik efter det..inte så pratglad och sällskaplig..tårarna svåra att hålla borta..

Mamma ringde senare och berättade han nog hade lunginflamation och skulle få antibiotika via drop..herregud som det inte är jobbigt nog! Väntar nu på att mamma ska ringa så man kanske får veta nått mer.. Så prio idag är att få träffa pappa på näl.. Drömt om honom inatt och vaknat flera gånger och sprungit kollat mobilen.. Älskar honom så!

Tänker på dig pappa hela tiden.. <3


Kommentarer
Postat av Hanna
2011-06-05 10:21:06

Vad jobbigt. Hoppas det går bra. Stor kram tänker på dig

Postat av C
2011-06-06 20:00:34

KRAMA OM

Kommentera inlägget här:

Namn Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej) URL/Bloggadress